En helvetes resa - men det lönar sig

Kommentarer - 6 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-06-04 » 14:06:01
Idag ställde jag mig på vågen, orolig för att siffrorna inte ska visa sig högre än vad dem gjorde för några veckor sen. Idag hade jag tappat lite igen, blev besviken...tills jag faktiskt började tänka. Idag har det gått 7 månader från när jag vägde som minst, från när jag mådde som värst, 7(!!) månader. Och ska man jämföra mitt mående idag från då så kan jag inte ens beskriva. Idag mår jag bra, idag kan jag oftast komma upp ur sängen, jag kan gå på stan och jag kan oftast umgås med människor dem dagarna jag känner för det. Idag skulle jag kunna sätta mig på ett fik med mamma och inte få en panikattack. VISST, det händer fortfarande, då och då.. Och jag går ständigt och är rädd för just det, men det hindrar mig inte lika mycket längre. 

Jag blir besviken på mig själv dem dagarna jag inte kommer upp ur sängen, eller dem dagarna jag inte sätter mig med familjen vid matbordet och äter. Jag blir besviken när jag inte kommit ut på en hel dag eller när jag låter tankarna ta över för mycket. Men sen måste jag också tänka tillbaka, tänka till och inse hur långt jag faktiskt kommit. Att den här helvetes-resan faktiskt börjar löna sig. Jag kan inte jämföra mig med vågen, jag kan inte jämföra mig med gårdagen och dagens mående. Jag kan bara jämföra mig med mitt mående idag och mitt mående för ett halvår sen, för det är jag blir stolt över mig själv och inser hur stark jag är.

Vågen slänger jag i väggen, istället tänker jag till och kollar bilder och känslor. Idag mår jag bra, men jag kommer snart må bäst. Idag trivs jag i mig själv, men jag ska trivas ännu mer precis som förut. Idag kan jag le, men snart ska jag skratta. 

FYFAN VAD JAG ÄR BRA, FYFAN VAD NI ÄR BRA! Nu fortsätter vi mot våra mål och kämpar!!



Postat av: Anonym
2015-06-04 / 14:46:11

Du är bättre än bäst! You go girl!!! ❤️❤️❤️

Svar: Åh, TACK!!!❤️❤️❤️
Emmie Strandberg


Postat av: Johanna Sandin
2015-06-04 / 14:52:44

Det värmer i hjärtat att se hur stark du är. Och jag vet vilken kamp du (och min dotter) kämpar med. Gå med huvudet högt och stolt, det är du värd.

Svar: Tack så jätte mycket för den fina kommentaren! Hälsa din dotter så mycket från mig. Tack igen <3
Emmie Strandberg


Postat av: viktoria
2015-06-04 / 18:34:58

Har varit med om precis samma sak själv och jag vet vilka uppoffringar som man får göra, men jag vet också att ingenting kan stå känslan av att en dag inse att "shit,jag är fan frisk nu". Bra kämpat av dig, så starkt gjort 💪 kram

Svar: Tack så jätte mycket!! Ja jag längtar verkligen efter den dagen, kommer känna mig som världens friaste tjej haha!! Stor kram till dig!!❤️❤️
Emmie Strandberg


Postat av: Natalie <33
2015-06-05 / 08:13:28

Emmie du är grymmast i världen och du är älskad av många!! Superkramar tjejen, du äger!! Heja dig!! <33

Svar: Älskade vän!! Tack så jätte mycket!!!❤️❤️
Emmie Strandberg


Postat av: Adina
2015-06-06 / 18:41:24

Du är så jäkla bra Emmie! Fy vad du är underbar!
Fortsätt kämpa på! Du kommer att nå fram <3<3

Svar: Men åh tack världens bästa Adina!! Saknar dig så mycket! <3 <3
Emmie Strandberg


Postat av: Toni
2015-06-09 / 21:26:50

Hej vännen!
Först gratulerar jag dig från hjärtat 👍
Andra finns inget som är omöjligt bara om man har vilja.
Det ser man att du har vilja du kämpar och du får resultat,
Det som du gör inte bara för dig själv utan du blir spegeln för andra också du blir en bra exempel för dem andra som vågar inte, fortsätt på det du gör lycka till vännen 👍✌️👌


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?