3 saker på kort sikt

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-04-10 » 13:12:00
Tänkte skriva upp 3 saker jag vill kunna göra på kort sikt. Småsaker jag vet att jag klarar av men mitt psyke måste jobba med. För er är säkert dem här sakerna små löjliga saker haha, men det är saker jag saknar att kunna göra utan problem och som jag faktiskt har väldigt jobbigt med just nu. Sen finns det större problem jag behöver ta itu med och ta hjälp, men just dem här sakerna vet jag att jag klarar av själv och kan på kort sikt.
 
♥ Äta godis/snacks - jag har alltid älskat godis och allt snacks som hör till. Glass, chips, kakor, bullar osvosv. Liksom i somras åt jag en hel chokladkaka själv VARJE dag haha, var chokladberoende då. Men just nu äter jag ingenting sånt tyvärr. Jag är otroligt rädd att jag ska få mer ont i magen av sådant än vad jag redan har och skippar allt sånt. Jag vet att jag inte får mer ont i magen av det, då jag äter så mycket annat som har samma effekt. Typ feta hamburgare, isglass, dricker liter med saft och naturgodis. Men just godis och sånt har jag svårt med och vill så gärna kunna äta lite godis när jag är sugen på det, men så fort jag äter bakelser osv så inbillar jag mig med illamående osv fast jag vet att jag inte blir speciellt påverkad. Då jag har magkatarr så VISST, läsk osv kan jag få lite ont i magen av men inte mer än vad jag fått förut och då hade jag inget stopp angående läsk haha. Så det är någonting jag vill jobba bort.
 
♥ Ska vara ute minst 20 minuter om dagen. Jag har väldigt svårt att lämna huset, eller lämna sängen över huvudtaget vissa dagar. Men lämnar i stort sätt inte huset utan att ha ångest, och väljer då alltid att stanna inne hela dagarna. Men jag behöver komma ut, och när jag väl är ute så mår jag mycket bättre med frisk luft osv, det svåra är bara att komma ut genom dörren och tänka på annat. Så minst 20 minuter om dagen ska jag försöka vara ute, om så att jag bara är ute 5 minuter åt gången så ska allt samanlagt bli 20 minuter.
 
♥ Komma igång med lite träning. Nu när jag håller på att gå upp i vikt, och att det faktiskt visar sig på vågen att jag går upp mer och mer så blir jag väldigt peppad. Men jag behöver träning också. Mycket utav orsaken till att jag gick ner så mycket i vikt var för att jag slutade träna helt och hållet och tappade allamuskler, vilket jag faktiskt hade gott om då jag tränade väääldigt mycket innan depressionen. Men sen var det såklart också för att aptiten minskat osv men just träningen behöver jag för att kunna bygga upp muskler och bli starkare i kroppen. Jag vet att jag mår bra utav att träna och kommer känna mig friskare i både kroppen och psyket. Kommer få bättre aptit och kommer äta mer. Till en början kommer jag och mamma bestämma 1-2 dagar i veckan som vi ska gymma, och jag kommer såklart få börja väldigt lugnt och öka med tiden, men att bara komma igång lite känns otroligt skönt. Och att gymmet bara är någon km från oss gör det ju såklart lättare att komma dit också.
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?