ska sova nu...typ.

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2011-10-01 » 23:00:13
ska bara berätta lite om my day först!

klev upp kl 7 imorse, och mådde verkligen inte bra!
molly kräktes lite igår kväll, och trodde det var magsjuka, men tror det var maten som inte var helt okej, för hon är då INTE sjuk.. haha!
men mådde inte bra.. men tänkte lixom, ta på dig ridkläderna och ät frukost, gjorde det och mådde lite bättre. Sen sa jag till mamma, jag vill nog inte hoppa idag, men följa med och kolla.
mamma tyckte jag skulle ta med pengar och känna efter där, (jag åkte med kompis), gjorde som hon sa, och mådde inte så jätte bra på sorf heller ;s
menmen, betalade och gick ner till stallet, kl var ungefär 9. Var en annan som skulle ha Bull innan mig, så behövde inte göra iordning honom, men Jennie skulle göra iordning Bobby, så hjälpte henne lite.
Sen tog jag emoot Bull, innan det gick jag banan, både grundomgångs banan och omhoppning.
Kunde det, sen red jag fram honom lite, han hade ju gått innan så han var ändå igång. Hoppade några gånger, sedan var det min tur. Kände inne på banan lixom, HA KUL! tänk inte på placering eller så.. och han var JÄTTE ppigg, jätte glad, så kom felfri i grundomgången, kändes jätte skönt, ställde mig i mitten, och gick egenom omhoppningsbanan i huvudet, och sedan fick jag börja hoppa igen. Kom bra första, kom bra, andra, kom bra, tredje, och kom bra sistaa, han gasade på så mycket att jag höll på att vicka en gång, fick hålla om honom mycket, men samtidigt ta tag i tyglarna, för han DROG!
haha, men kom felfri där också, och kom in till framridningsbanan.
sedan gav jag Bull till nästa tjej som skulle ha honom, sedan gick jag in igen. Sen ba ropar dom upp mitt namn och 2 andras, och jag kom 3:A ! asnöjd och berömde honom sen :)
fick en gul rosett, nice ;)
Jennie kom tyvärr inte placerad, men hon var JÄTTE duktig med Bobby, eftersom att bobby inte direkt är den lättaste typen.. och det var en tjurig dag för honom. Hon kom felfri både grundomgång och omhoppning, men var inte tillräckligt snabb, men hon fick en blå rosett ialla fall ! :) duktigt♥

sen åkte vi hem, och bytte inte om. Åt sen drog jag, jennie och hennes mamma ner till Ludde och Lukett.
Jag red Lukett lite, sen red Jennie henne lite. Hon gick jätte bra och fint..
sen kom mamma ner och pratade med rose-mary. och det är så att jennie ska också börja rida där nere! kommer bli så jävla mycket roligare! Jennies mamma kommer ha "lektion" för oss minst 2 gånger i veckan, osv. Sen kommer jag hoppträna Ludde och lite så! så kommer bli en fett bra vinter och frammåt!

sen red vi Ludde, jennie började, och han var seg. Men kom fort igång efter lite tempoväxlingar och framdelsvändningar. Övade mycket på det. Sen red jag liten stund, gjorde samma sak, både skritt, trav och galopp. Sedan skulle jag skritta av lite, och då skrek jennie; TITTA! EN ÄLG! och faaaaan, tänkte jag. det var en älg, men HORN! som gick tvärs över åkern utanför padocken, in i den skogen jag brukar rida i, och det är den ända skogen jag VÅGAR rida i.... bläää!!
menmen, sen gick jag en bit på grusvägen och jennie cyklade med, gick bra. Sen fixade vi honom, sen cyklade vi hem. Var där i ungefär 3 h,. Så har haft en väldigt nice lördag ialla fall!

imorgon,, ja, då är det voltige och så,, men Ludde och dem får vila. behövs. :)

jävlar vilket långt inlägg, måste avrunda. Ska kolla på film och så :)

kram! <3

mina.. inte så många, men några :) den längst till höger fick jag idag :)
Postat av: NellieB
URL: http://nellieberntsson.se 2011-10-01 / 23:08:12

GRATTIS!!!


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?