Älg!

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2010-01-04 » 22:12:21

Nu ska jag bara berätta en sak....

Igår var jag, mamma, Robin och Ronja ute och åkte skidor ute i spåret. Jag följde med fasst jag var rädd att det skulle komma en älg när vi åkte.( det går älgar i den skogen.)
Min syster Ronja är också livrädd för älgar. Men vi åkte med glada och det var gätte sköna spår att åka i. vi åkte kanske 500 meter innan jag och Robin stannade till. Det stog något där borta, kanske 25 meter framför oss.
Vi trodde först att det var en familj som var ute med sin hund som stannade till. Men när vi tittade noga såg vi en gråbrun päls ;o
Jag tänkte att det var en häst som hade rymt, men det var det inte. Den vände sig om med rumpan mot oss, men den hade ingen svans, den hade en liten toffs på rumpan.....DET VAR EN ÄLG!!!!!!!

AHHHHHHHHH!!!!!!!!!

jag sa till mamma, det är en älg! mamma sa: nej det är ingen älg det är 2 rådjur..
NEJJ, det är 1 STOR älg!!;o

Vi vände och rusade med eld i baken mot en stig där vi vände upp mot en by, där ingen älg var...
Ronja som åkte framför mig har nog aldrig åkt så fort, men jag som är LIVrädd för älgar åkte bakom henne och skrek: AHH, RONJA SKYNDA   AHHHH!! jag åkte nästan på hennes skidor:p

snacka om att jag var rädd:s
Jag kommer inte att va i den skogen igen:(
Men det som var lite roligt var att precis innan jag såg älgen så hade jag tänkt att : tänk om vi ser en älg, ehh, det tror jag vi inte gör..men det gjorde vi:(
Om älgen hade rusat mot oss hadde jag bara dödat den med min skidstav:p....SERIÖST! haha:p

Hjälp:o

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?