Svar på kommentar!

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-05-04 » 15:35:15


Svar:
Alltså det är verkligen jätte olika från person till person. En panikångestattack kan vara en jätte stor grej för en person, medan en annan inte alls upplever samma obehag. Jag kan bara beskriva utifrån mina egna erfarenheter och hur jag upplever en panikångestattack!
För det första så är en panikångestattack den värsta känslan jag vet. Jag blir jätte svettig, svettas något enormt och vill typ helst klä av mig alla kläder när jag känner så haha. Det är bland annat därför jag har jätte svårt att bära långärmade tröjor utan dragkedjor osv för vill helst kunna knäppa upp osv. Sen blir jag nästan alltid jätte illamående och spyfärdig, kallsvettas och blir yr. Mitt hjära går i 110 och jag får ofta känslan av att jag bara vill ifrån mig själv. Precis som du skrev, en krypande känsla inombord som jag bara vill försvinna från. Dem första gångerna av min panikångest, precis när jag hade börjat få dem osv, så rev jag mig ofta, (ett slags självskadebeteende blev det, men INTE för att jag VILLE skada mig själv), utan det var för att jag visste inte vart jag skulle ta vägen ifrån smärtan jag upplevde och hela jag var utom mig , så efter panikångestattackerna kunde jag uppleva små sår på framför allt mitt nyckelben eller runt där, som jag hade skrapat med nageln liksom.. det hände varje gång och blev tillslut ett beroende, och jag mådde väldigt dåligt över det då jag verkligen inte ville skada mig själv!! Men jag har tack och lov jobbat bort det och kommit på andra knep när jag blir så dåligt!
 
En känsla som är väldigt jobbig när man upplever en panikångestattack är att det känns som att det aldrig kommer gå över. Kan nästan säga att alla upplever den känslan, och det känns som en evighet innan den går över trots att den endast håller i sig 10 minuter typ. Men sen kan den komma tillbaka, vilket den ofta gör för mig. Jag kan få en panikångest attack som håller i sig 10 min, sen känns det lugnare 20 min sen kommer den tillbaka, men oftast för att jag är så rädd att den ska komma tillbaka, så den tillslut gör det. Haha himla krångligt och svårt att förklara men jag hoppas att du förstår. Det är ungefär såhär jag upplever en panikångestattack. Kortfattat, blir väldigt illamående, yr, kallsvettig och jätte rädd. GRÅTER gör jag hahah.. alltid. Och sen blir jag oftast sängliggandes några dagar, beroende på hur intensiv attacken/attackerna har varit, så det beror helt på.

Men som sagt, det här är ifrån person till person. Men man märker oftast om man har en panikångestattack väldigt tydligt. Ingenting man vill vara med om, men tyvärr väldigt lätt att man hamnar i en. KRAM
Postat av: anonym
2015-05-04 / 19:48:41

svara på alla frågor på ask, har frågat dig ett par stycken!:)<3


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?