En paus i livet att få andas

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-05-07 » 19:28:18
 Hej älsklingar!!
 
Varit tomt på bloggen ett par dagar nu, och har egentligen ingen anledning förutom att jag inte haft någonting speciellt att blogga om.
Igårt slappade jag hela dagen, var heeelt slut i huvudet efter den roliga men tuffa tisdagen. Sov totalt 9 timmar haha, och somnade innan halv 11 på kvällen vilket är väldigt ovanligt för mig haha.
 
Igår blev det inget gym pga mamma jobbade, istället tvingade jag mig ut på en kort promenad, och sen körde jag lite fotbollsövningar på gården. Mest för att röra på mig och inte sitta inne. Sen gjorde jag lite squats haha men hade sån FRUKTANSVÄRD träningsvärk, går fortfarande som om jag skitit på mig haha, men det är skönt att känna att man gjort något!
 
Idag har också varit en slappdag. Skulle först med mamma till Västerås men hängde aldrig med, istället har jag i stortsätt legat i sängen hela dagen. Segt och uttråkad har jag varit eftersom jag varit själv hemma, men tror samtidigt jag behövt dem här 2 vilodagarna. När jag kommer i en sån här "må bra period" så vill jag helst göra allt jag annars inte kan göra på en gång, och blir lätt att jag faller pladask av utmattning då. Men nu har jag vilat lite och i helgen väntas faktiskt lite roligheter! Imorgon bitti ska jag, mamma och Rolle gymma igen, taggad!! Sen på lördag är det Ukm länsfinal!! Nervös som vanligt men tror det kommer gå bra! Så imorgon ska jag försöka dra med mig mamma till sala för att köpa skor och någon fin tröja att ha på mig på lördag. Blir nog bra!
 
Nu har jag precis ätit jätte god mat, och både i tisdags, igår och idag har jag suttit med vid bordet och ätit utan problem!! Såååååå stort steg och känns så himla mysigt att sitta med familjen och inte i mitt rum. Att bara få vara med och prata om hur dagen har varit och mysprat med familjen, börjar typ gråta för jag inser verkligen vad såna småsaker betyder för en i vardagen.
 
Hoppas ni haft en kanontorsdag, nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig i tid så jag orkar upp imorgon bitti. Gymmet väntar klockan 08.00!! Pussar
Postat av: -
2015-05-07 / 22:42:53

Hej!

Jag tycker om din blogg så himla mycket, tycker det är så himla starkt av dig att skriva så himla ärligt och jag tycker det typ är skönt att läsa din blogg för att man inte känner sig så ensam. Jag har levt med panikångest sen jag var liten, den försvinner i perioder och kommer tillbaka i perioder. Men alltså nu på senaste tiden har jag känt ett så himla OBEHAG att vara kring människor? Jag är så rädd att börja stamma, att bli generad eller att typ spärra upp ögonen och se rädd ut, kanske låter jätte töntigt, men det har liksom blivit som en vana för mig att tänka så när jag är i sociala sammanhang. Alltså känner du typ att du är blyg på något sätt? Ha du varit med om sådana här saker eller så?

Svar: Men åh tacktacktack fina människa!! Blir så himla glad av såna här fina kommentarer <3

För det första, så himla tråkigt att höra att du mår så, ingen ska behöva gå med panikångest eller må dåligt över huvudtaget!
Jag lider av social fobi just nu, aldrig haft problem för sociala sammanhang tidigare, alltid älskat att stå i centrum och synas och höras haha. Just nu tycker jag det är jätte jobbigt att tex gå på stan, eller äta i sällskap eller skolan. Jag är mest rädd för att jag ska få en panikångestattack och inte kunna gå därifrån typ. Svårt att förklara men ja, men är aldrig blyg om jag säger så. Men gillar inte att gå ut där jag vet att jag kan stöta på folk. Oftast därför jag ibland inte går ut med hunden för är rädd att möta någon jag känner så jag måste stanna och prata... Väldigt jobbigt, men det är där man måste utmana sig själv och utsätta sig för sina rädslor. Försök att tänka vad det värsta som kan hända, skulle den du pratar med bry sig om du blev generad eller spärrade upp ögonen? Det tror verkligen inte jag utan det är mest du som tänker på det! Jag vet hur jobbigt det är men försök tänka från den positiva sidan och utsätt dig för det du tycker är jobbigt, då KOMMER det bli lättare och lättare. KRAM FINA DU och önskar dig all lycka <3333
Emmie Strandberg


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?