Sjukdomen som inte syns.

Kommentarer - 7 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-01-11 » 01:48:00
 

"Depression är en psykisk sjukdom, som visar det fysiskt". När jag lägger ut dem här bilderna, så letar jag inte efter att någon ska tycka synd om mig, eller söka efter uppmärksamhet, snarare lite tvärtom. Depression är en sjukdom, och den påverkar allt. Vad du kan göra, och vad du inte kan göra. Ingenting man kan rå för och ingenting man vill skapa själv. I början fick jag bara lite små problem som tex åka buss, sova borta osv. Idag kan jag inte gå ut genom dörren innan jag bryter ihop och låter bli. Jag kan inte träna och äta är ett problem. Jag har inte fikat på stan på över 9 månader och jag har inte umgåtts med vänner på allt för länge. Jag har inte vågat tagit tag i det, jag har skämts för det. Sett mig själv som den där psykiska bruden som behöver hjälp, eller hon det där problem-barnet som gråter över att få frisk luft eller gå in i duschen. Jag har fått följa vänner på fester eller middagar genom instagram-bilder eller sms, kanske ett telefonsamtal då och då, medan jag själv sitter hemma i sängen med datorn och tankarna som förövrigt suttit i hela dagen, från att jag vaknat till att jag somnat, om jag somnar. Det måste få ett slut och det är nu. Det har redan gått för lång tid och inte förrän nu egentligen inser jag vad jag är tvungen att göra. Efter 1 år av ett helvete måste det vända men det vänder aldrig om jag inte ser till själv att det ska vända. Ett tips till dig som kanske lider av detta eller liknande, gör någonting från första början. Du behöver inte skämmas för det är inte ditt fel. Depression är ingenting du kan rå för, men du kan göra någonting åt det och snälla gör det, ingen förtjänar att må så dåligt och alla är starka nog att klara sig igenom det, jag lovar. Det kommer krävas blod, svett och tårar och jag vet inte själv om jag är redo. Men det finns inga andra val, finns aldrig några andra val och efter 12 månader inser jag det, därför ber jag dig att inte behöva missa 12 månader av ditt liv på att inte göra dig redo, för det är ända utvägen. Utmaningar och smärta är ända vägen till lycka, så nu kör vi hårt. Massa kärlek
 

 
 
 
 
 
Postat av: Frida
2015-01-11 / 09:05:26

♡♡♡♡

Svar: vännen <3 <3 <3 <3
Emmie Strandberg


Postat av: Anonym
2015-01-11 / 12:22:55

Känner dig inte eller någonting. Men tycker du är otroligt stark som skrivit dethär och jag ger dig all styrka! Du klarar av dethär. Kämpa på fina du!!

Svar: men åh tack så himla mycket!! :')
Emmie Strandberg


Postat av: ❤️
2015-01-11 / 14:43:35

Hoppas verkligen att du blir bra och tar dig ur det där, har själv aldrig varit där, men ser hur otroligt jobbigt det kan vara. Ber för dig <3 kram

Svar: Men åh tack så mycket för dem fina orden <3 <3
Emmie Strandberg


Postat av: Anonym
2015-01-11 / 17:55:28

känner dig inte alls men du verkar som en fin person och är så otroligt stark som delar med dig av dessa, beundrar dig väldigt mycket!

Svar: Gud vad jag blir glad. Orden betyder otroligt mycket, tack! <3
Emmie Strandberg


Postat av: Mamma Carina
2015-01-12 / 00:02:12

Fortsätt kämpa.. Du har kommit en bra bit på vägen. Med för stora skor i början, så kommer du att växa i dem och hitta ditt nya jag <3 En stark och empatisk tjej som kommer att möta världen med insikt om livet... Håller alla tummar och tår för dig. Kramiz

Svar: såå fina ord, och tack så jätte mycket <3<3
Emmie Strandberg


Postat av: 1995
2015-01-13 / 02:44:03

Det är aldrig försent att kunna vända det :) försök att konstant identifiera problem och negativa tankegångar, mycket utav det sitter så djupt att du tänker/handlar rent reflexmässigt. Försök pusha dina gränser, och skriv upp fem bra egenskaper hos dig varje dag (i meningar), så är du en god bit påväg :) <3

Svar: Det ska jag ta till mig, tack så mycket fina du <3
Emmie Strandberg


Postat av: Mickis
URL: http://mickisericssons.blogg.se 2015-01-13 / 20:08:37

Du är så stark som inser hur det faktiskt är. Att leva med depression är inte lätt. Förstår och kan koppla till några av de sakerna du skriver om.
Du är en sån underbar tjej Emmie! Inget kan hindra dig! KRAM! <3

Svar: åh tack så jätte mycket för dem fina orden, och synd att du känner igen dig, ingen ska behöva känna såhär. Detsamma underbara Mickis!! <3
Emmie Strandberg


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?