Mina mål för 2015

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-01-12 » 16:45:18
2015, oj vad jag har längtat till detta året. Eller, inte längtat till just 2015, men har längtat efter ett nytt år, en ny chans till nya mål och nya upplevelser.
 
Man brukar oftast ha nyårslöften, även om man kanske inte behöver några så blir det som en "tradition" att alltid ha något löfte inför det kommande året. Jag dock har på senare år inte haft löften. Jag har istället satt upp mål för 2015 och det är små mål jag vet att jag klarar av att uppnå även om det krävs endel av mig. 
Mål tycker jag är mycket bättre än löften, ska inte tala för alla, men för mig är det så. Jag blir så otroligt besviken på mig själv om jag inte lyckas med det löftet jag lovat och det är ingen skillnad om det så är att sluta med godis hela året eller bara ett löfte om att gå och lägga sig 22 varje vardag. Jag blir lika besviken ändå och därför, med mål känner jag mig mer "fri", vet inte riktigt hur jag ska förklara haha men jag hoppas ni förstår.
 
Mina mål för 2015 då.
♥ få till rutiner. Jag klagar mycket på min magkatarr och min krångliga mage, men den kommer aldrig gå över om jag inte skärper mig med maten och mina vardagliga rutiner. Just nu somnar jag 3 på natten och sover till mitt på dagen, äter som en kratta och gör ingenting annat än sitter vid datorn. Jag får helt enkelt skylla mig själv. Det är lättare sagt än gjort, men därför är ett utav mina mål att få in rutiner!
 
♥ Som jag nämde ovanför, sitter otroligt mycket vid datorn och har alltid mobilen i handen. Det ska minskas. Mobilen är ett stort stressmoment, att jag alltid måste kolla vad som händer och så fort den låter åker den upp ur fickan. Lite pinsamt faktiskt, för det har gått så långt att jag knappt märker när jag sitter vid matbordet och någon pratar med mig, liksom...vid matbordet ska man inte ens ha mobilen? skärpning med det i alla fall!
 
♥ jag ska vara mer social med folk. Jag har dock halvt socialfobi, har fått det nu under depressionen. Men det är någonting jag får jobba med helt enkelt, som allt annat. Ska sitta ute med mamma och mina syskon i soffan och kolla film istället för att sitta ensam inne på mitt rum framför en serie på datorn, bara ett exempel. Ska ut och gå promenader på ljusa dagen istället för att gå ut senare på kvällen när det är mörkt och jag vet att ingen är ute. Ni förstår säkert, jag behöver människor och jag behöver energi och det får jag inte genom att hela tiden vara själv.
 
♥ Ta tag mer i min vikt osv. Alltså jag kan egentligen inte rå för min vikt. Jag är vanligtvis smal, men har då muskler och väger som jag ska. Just nu när jag mår dåligt äter jag väldigt dåligt, jag tränar inte och det resulterar till att jag bara blir mindre och mindre. Det blir ett problem då jag själv tycker jag ser "äcklig" ut inte trivs i mig själv, får komplex osv. Men jag vet att om jag bara får rutiner, kommer det hjälpa min matvana, som sen kommer hjälpa mina magproblem som också kommer hjälpa hela min livsstil så jag kan börja träna igen. Är en ond cirkel som jag måste bryta, så det är ett mål!
 
 
♥ NJUTA. Vara här och nu, inte tänka så mycket på vad som har hänt, händer eller kommer att hända. Nu när jag kommer få hjälp med det så vet jag att det kommer bli så mycket bättre. 
 
Jag har rätt många mål, och alla handlar i stort sätt om samma sak, bli frisk. Jag kanske inte blir helt frisk detta året men jag kan i alla fall uppnå dem här målen och då är jag enligt mig en frisk människa i alla fall! Jag är så taggad på detta året och jag håller tummar och tår för att 2015 kommer bli ett bra men tufft år!
Faith quote tumblr 2014 2015
 
Postat av: Mimmi
URL: http://www.mimmipiggthebest.blogg.se 2015-01-13 / 19:57:11

Du är så otroligt stark Emmie! <3

Svar: åh tack underbara Mimmi, och detsamma verkligen! Vi klarar oss igenom allt <3
Emmie Strandberg


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?