En stalldag det blir!

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-02-17 » 09:28:32
Startar morgonen med fruktansvärd magkatarr blandat med mensvärk. Min mage är helt kaos och ligger ännu i sängen trots att jag vaknade för över 2 timmar sen. Nu börjar det dock kännas lite bättre, nu är jag väldigt hungrig istället så ska upp och fixa mig lite frukost. Men innan dess blir det bädda sängen och på med stallkläder. Jag och mamma går ner till stallet och mockar och donar, sen rider jag. Ska fråga om mamma kanske kan fota lite, vore roligt med lite bilder från första riktiga ridpasset så kommer man se utveckling sen.
Har lite att göra i stallet idag så tänkte punktera upp lite.

Mocka. Baszeks box är grymt svår att mocka haha, kommer ihåg att jag tyckte det förut också. Han skiter lite över allt och sprider runt det mesta så det tar tid. Tur jag tycker det är kul att mocka. 
 
♥ Ta in Baszek och fixa honom för lite ridning.
 
♥ Rider honom i sommarhagen, där är det rätt djup snö men där går det att rida i alla gångarter utan att han riskerar att halka eller göra illa sig. Blir att ta det lite lungt ändå såhär första gången på länge.
 
Sedan åker jag ner en gång till ikväll, då packar jag höpåsar, kvällsfodrar och nattar hästarna. Lena sa att jag kunde snygga till Baszeks svans lite då den är väldigt lång haha, så det tänkte jag göra. Sen pysslar jag om Lukett också, hon är så himla sällskapssjuk nu när hon står inne hela dagarna, gamla tanten ♥
 
Men som ni ser kommer mestadelen av dagen tillbringas i stallet. Gör mig ingenting dock då jag tycker det är kul. Känns så himla skönt att ha någonting att göra om dagarna, att komma ut och ha en hobby igen. Nu när jag rider kommer jag även bygga upp muskler igen och det om något känns så jävla skönt! 

gamla tanten, bli frisk nudå <333
 
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?