En kväll i stallet

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2015-02-16 » 21:51:03
 
pust, äntligen hemma i sängen haha.
 
var ner till stallet nu ikväll, hämtade Baszek direkt i hagen, och kan säga att både han och jag var som bambi på hal is, alltså det är verkligen blank is på hela stallplanen och vägarna. Väl inne så började vi plocka iordning alla hans saker, packade upp osv. Nu ligger alla saker på plats och har lite mer koll på saker nu. Mockade därefter innan jag och Elsa fixade båda ponnysarna för lite ridning. Dock är det halt överallt, inge lyse i sommarhagen där det går att rida, och hård snö i padocken. Det gick dock att skritta lite lugnt i padocken så det var det vi gjorde. Baszek var lite spänd på allt nytt till en början, men slappnade av strax därefter och jobbade på bra. 
Efter 20 minuter så frös vi så mycket och gick in. Kvällsfodrade och släckte ner stallet innan mamma hämtade oss. Idag när jag skulle till stallet var jag så himla nervös, eller orolig snarare, för ingenting? Jag var nära till panikångest-attacker flera gånger men lugnade mig. Ändå åkte jag ner och det är jag så stolt över. Jag vill verkligen bevisa att jag klarar av detta. För väl nere i stallet blev jag lugnare, även om jag kände mig stressad och orolig så slappnade jag ändå av på något sätt. Jag utmanade mina rädslor idag och bevisade för mig själv att jag kunde trots att jag mådde som jag gjorde. Stolt
 
Imorgon blir det skola till 12 innan jag åker hem och ner till stallet direkt. Mockar och rider medans det är ljust. Sen åker jag ner igen på kvällen för gos och nattning. Vill vara så mycket som möjligt i stallet nu, både för att jag känner mig så lycklig haha, och försöker lära känna Baszek lite mer. 
 
Nu måste jag hoppa in i duschen, ta en kopp te för min mensvärk och kolla serie. Hoppas ni haft en bra dag, det har verkligen jag haft!♥
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?