2. När & varför jag började rida

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2011-09-21 » 11:27:00
jag började rida för ungefär 2 år sedan, och har lärt mig otroligt mycket under den tiden!
började på sorf, och kunde inte äns rida lätt då.. hahah, otroligt. NU, idag, ska jag sluta på sorf, för jag lär mig ingenting mer, det har tagit stopp. Jag har en skötarhäst här hemma att ta hand om, och om jag någonsin kommer att kunna komma ut på tävlingar, måste jag ha tid, tid åh lära känna honom bättre, tid att träna, tid att bara få vara med honom. Håller på med Luddes mamma också, hon måste hålla igång och bygga upp sina muskler igen, och det tar ännu mera tid, sen kanske det kommer bli ändringar, men säger inget förrän det är bestämt. Orkar bara inte med ridskola längre.


jo, jag började rida för det var verkligen min dröm just då... men jag hade endel problem med skolan osv då.. så mamma och pappa sa nejj, inte förrän du klarar av detta, och om jag gjorde det, så skulle jag få börja på en ridskola där både min storasyster och storebror har gått på.
och det gav mig styrka, jag klarade det och fick äntligen rida.
Älskade och älskar fortfarande att sitta på hästen och känna att man verkligen har en bästa vän, en som väger flera 100 kg, och ändå kunna sammarbeta och kontrollera.
Kunna prata med den om man har problem, för man vet att den inte kan säga till någon annan (om den inte kan prata).. haha, nejdå.. men lixom, det är bara underbart att få vara med hästen och i stallet.


Lukett, Luddes mamma, be strong.


vi ska komma långt.. tillsammans ♥

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?