19/3-2011 // 20/3-2011

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2011-03-20 » 00:18:49
Hej allesammans !

FÖRLÅT att jag inte boggat idag, men jag har verkliigen inte haft tid.Berättar dagen kortfattat.
 För det första vaknade jag halv 7.
Gick upp och var jätte nervös inför clearrounden som jag skulle hoppa 40 cm med Akter. Jag åt frukost och tog på mig ridkläder. Åkte ner till stallet hemma och hömtade hjälm och väst. Åkte hem och hämtade pappa och sen åkte vi till sorf. Mötte Alva och Stina där som höll på att fixa mirte. Hjälpte dom lite, bortstade ochså. Sen kom Jennie och hade sin mamma och Ida-Sofia med sig. Vi gick banan tillsammans och banan var inte så himla svår. Ganska enkel faktiskt. Sen gick jag lite överallt. Var fortfarande jätte nervös ! 40 cm är ju inte pyttelitet för honom precis. Sen var det 20 cm som skulle starta. Då var det en som hette Sara som skulle hoppa Akter, och han var helt konstig. Skena, bocka, stegra och vägra m.m. Tillslut fick en tjej leda honom för att han ens skulle hoppa. Weard horse ? <3
ahah, nejdå. Sen kom Akter ut, och jag såg på honom att idag var hanpå riktigt bushumör och så, och vad var han. På ett riktigt jävla humör !
Jag fick komma in på framridningen och trava lite och så. Sen skulle jag hoppa ett 30 hinder i trav. Gock väl bra sådär. Sen skulle jag hoppa 40 i galopp. Och fort gick det mot hindret,och höll om been ordentligt för att jag vet att han kan stanna i vanliga fall också, och så tvärnit. Var superduperhupernära på att flyga av, men jag kravvla mig upp igen, för jag hängde på sidag och hängde mig lixom i halsen eller vad man ska säga. haha. Sen skulle jag ut först på 40, och jag var jätte nervös. Första hindert hoppade han, men efter det var det tvärstopp, han vägrade att äns gå, och stegrade, och började skojja. vände om och testade 2:an igen. IIIIIIIIH ! igen. vände om och då med allväldans fart hoppade han. Sen skulle man till en oxer, hoppade den på 2;a försöket, sen var det ett hinder han hoppade direkt sen ett till efter som han också hoppade direkt, men sen var det grinden, Och han skulle absolut inte hoppa den, ALDRIG I LIVET ! haha, sen efter en stund frågade Marie(Jennies mamma, en nära "vän" ) om jag ville ha hjälp. JA TACK ! haha. Hon ställde sig på ena sidan av hindret men såklart rusade han åt andra hållet som hon inte stog på Då var det en till tjej som fick ställa sig på andra sidan, så han inte hade någon annanstanns att gå utom att hoppa över. Då gick det med lite omoment. Sen kom jag till det sista hindret och allt var klart ! jag var asförbannad på att han höll på, var inte ett dugg ledsen över att jag inte fick en rosett, men också jäkligt glad över att jag inte gav upp. Utan att jag kämpade in i det sista. Eftersom att han faktiskt höll på att stegra, sparka backut osv. Men det var faktiskt inte läskigt ! men han var superduper duktig tycker jag ändå !
Sen var det en tjej efter mig som skulle ha Akter, hon for av ! han gjorde samma sak med henne, vägrade. Sen skulle en som heter Ida Linder, hon har ridit i hela sitt liv och går i 8:An, en jätte duktig tjej, hon skulle provhoppa honom, och se varför han verkligen höll på så där, för han var verkligen extrem. Han kanske hade ont i magen eller någon annanstanns eller så, det vet man ju inte ?!? Men då gick han felfri. Men man såg verkligen att hon koncentrerade sig, att han var svår och busig. Men hon hade sporrar också, och det kan ju också göra skillnad. Sen var det en till, som hoppade honom, och hon for också av. Bushäst !!! :D men jag älskar dig ändå Akter bushäst ! 40 cm med dig nästa gång också, tränatränaträna ! :D
Hahah, sen for jag hem, var med Jennie en stund, hem och käkade, kollade på tv, satt vid datorn, mamma åkte till sala, kommer hem sent i natt, om 2 h typ :) Sen spelade jag uno med pappa,ronja och Kimmen. Kom 2:a 1 gång och 3:a en gång. bra emmie !
Sen åt jag glass och tittade på tv. Sen vid 9 började jag, Kimmen, Ronja och Edvin spela monopol. Jag hoppade ur 3 h efter, och dom håller fortfarande på, och klockan är 00.15. hahha ! Sen kommer Abbe upp och säger att han tror att han har feber för att han fryser. Vi trodde inte det. Sen tog han feber och 38.7. feber.....jag har ju redan haft, men det kan ju komma tillbaka....vill inte, nu tills på måndag ialla fall, skapande skola !
Nu ligger jag här och ska snart se på oth. Världens bästa serie ! seriöst. Och jag är jätte trött så jag ska väl plumsa nu. Det vart ändå inte så kortfattat ialla fall.
haha.
Bilder från sorf kommer imorgon, mamma har kameran och jag har inte laddat in någon bild. Så imorgon :)
Men det blir en bild på mig och Akter och Akter iallafall, bara för att han är bäst !♥♥♥♥


bushäst !

forever together ! ♥


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?