5 januari 2011

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2011-01-05 » 22:59:27

Hejj alla söta bloggare !

Min dag idag:

Vaknade ungefär 09.30 gick upp och åt frukost. Ungsmackor eller vad man ska säga, med björnbärs marmelad ..gott !

Klädde sedan på mig, fixade håret, bäddade sängen, städade mitt rum helt enkelt. Ungefär kl. 11.20 skjussade mamma ner mig till stallet. Mockade och fixade lite. Sen hämtade jag Lukett, borstade, sadlade, tränsade och sen kom mamma ner igen. Jag red Lukett runt gården och skrittade på volter ett bra tag, hon är ju trotts allt en gammal dam, så man får försöka mjuka upp henne, ge henne tid och så, sen red jag ut en sväng ut i skogen.  Hon fick jobba liite i lite djupare snö. Sen frös jag så mycket om mina tår, så det fick räcka för idag. Sen gav jag henne lunch hö, hade bråttom ut i hagen, fick nästan hänga mig för att hon inte skulle spriiingga. Hahaha!

Sen åkte jag och mamma hem, jag tog något litet att äta, sedan packade jag ridkläder och ridgrejer, sen drog jag till Emma Fahlström. Hon fick fixa min blogg design. Besök den gärna http://strandiiii.blogg.se !

Sen åt vi, sen drog vi till stallet, jag fick rida min gulligulligulliplutt till häst, Akter ! <3

Han var lite seg i början , och väldigt thurig på alla andra hästar, haha, men efter ett tag fick han väldigt med fart !

 

Jätte kul var det att rida honom, var ju 2 hela veckor sen jag red honom ju ! haha !

Aja, sen skjussade vi hem Emma, sen åkte jag hem, med pappa och Edvin, väl hemma, gick jag direkt ner till tvättstugan med mamma, det går ju en sjukdom på sorf, och då måste man tvätta kläder och hjälm och väst om man ska ner till någon annan häst, det kan ju smitta, och eftersom att jag rider Lukett så måste jag det :)

Sen duschade jag, skönt när  man verkligen känner hur man är flottig från hästen.. hhihi.

Sen åt jag, kyckling och ris, mumms.

Efter det så lekte jag lite med mina småsyskon, hahah ! mamma pappa apa. Jag fick vara apa, som min lillasyster säger !

Gullunge.

Nu sitter jag här och har skrivit ett väldigt långt inlägg, hahaha, var bara vääääääääldigt sugen ! :p

Jag testar nu med att skriva på word först, man kan ju fixa stilen på textenoch så hur man vill då, på bloggens texter kan man ju bara välja kursivt eller så. Så kopierade jag bara, och la in det på bloggen, askul ! :) hheh.

Nu ska jag FETTA i mig lite mer daim choklad ..hheh.

Pusshejdå. Får väl bli nån liten bild på mig och gamlingen Lukett.

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?